Ödet

Jag har läst många böcker som handlar om just övernaturliga saker, och kanske är det därför jag tror på just ödet. Inte så att allt är förbestämt eller så utan bara att datumet för våran död är utsatt. För tänk på alla olyckor som har ägt rum och som många inte borde ha klarat sig ur. Läkarna säger att det var ett under att man överlevde och kanske är det just det. Ett under. Det var helt enkelt inte ens tid att dö just då. Kanske tänker jag såhär bara för att jag själv var en som egentligen inte borde ha överlevt. Jag skulle aldrig ha blivit ens en timme gammal. Det var nämligen så att jag var tre månader förtidig. Läkarna förklarade för min mamma och pappa att de först och främst skulle försköka hålla mamma vid liv. Att de skulle förbereda sig på att jag antagligen inte skulle överleva och kanske inte mamma heller. Men vi gjorde det. Båda två. Utan några men. Är inte det ett under? Jag tycker det i alla fall. Så jag kan inget annat än att tro på att vi har ett datum då det är vår tid. Vår tid att inte längre finnas. Kanske tycker ni det är hemskt att tycka så, men tänk efter är det verkligen så hemskt att tro att vi någon gång kommer att dö. Jag tror hellre på att vi har ett bestämt datum än att det bara är någon som sitter och väntar på att vi ska göra något fel så att vi dör. Att det då är vårat fel att vi dog. Om varje människa har ett datum förbestämt är det inte vårt fel att vi körde på just den vägen vid just de tillfället, utan det var just vid det tillfället ödet kom in och bestämde. Det var helt enkelt dennes tur att gå.   Tycker du att det här är helt befängt? Kommentera och säg din mening om det här. Jag är öppen för allt. Vad du än tycker och tänker skriv det och skicka det till mig. Och om du inte vill behöver jag inte posta det på bloggen. Jag förstår det helt och fullt. Det enda jag ber om är din mening. Din historia. Kanske har du varit med om något liknande som jag, eller något helt annat. Skriv och berätta om det. citat  

Kommentera här: